PRINCIPIILE INFORMARII PUBLICE Administratia Nationala de Meteorologie asigura, la cerere sau din oficiu, accesul tuturor persoanelor fizice, persoanelor juridice de drept privat si a altor persoane juridice de interes public, la informatia publica al carei continut se refera la activitatea curenta a Administratiei Nationale de Meteorologie, in conformitate cu prevederile Legii 544/2001. Administratia Nationala de Meteorologie asigură comunicarea si cooperarea eficientă dintre institutie si cetateni astfel: – la nivel national prin intermediul Centrului National de Prognoze Meteorologice si al Serviciului de Relatii Publice, iar – la nivel regional prin Serviciile Regionale de Prognoza a Vremii. Informatiile de interes public referitoare la Administratia Nationala de Meteorologie sunt comunicate fie in mod direct, fie prin telefon, fax, scrisori sau posta electronica, conform cererii-tip prevazuta de lege. Documentele ce cuprind informatii de interes public furnizate din oficiu pot fi consultate in Anexa (Click aici pentru a descarca Anexa) Solicitarea informatiilor de interes public are in vedere descarcarea formularului-tip pentru solicitarea de informatie publica, completarea rubricilor si expedierea la una din adresele de mai jos:
ADMINISTRATIA NATIONALA DE METEOROLOGIE SERVICIUL REGIONAL DE PROGNOZA A VREMII TIMISOARA SERVICIUL REGIONAL DE PROGNOZA A VREMII CONSTANTA SERVICIUL REGIONAL DE PROGNOZA A VREMII BACAU SERVICIUL REGIONAL DE PROGNOZA A VREMII CLUJ-NAPOCA SERVICIUL REGIONAL DE PROGNOZA A VREMII CRAIOVA SERVICIUL REGIONAL DE PROGNOZA A VREMII SIBIU
conform HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public:
ART. 32 In cazul in care o persoana considera ca dreptul privind accesul la informatiile de interes public a fost incalcat, aceasta se poate adresa cu reclamatie administrativa conducatorului autoritatii sau institutiei publice careia i-a fost solicitata informatia. Pentru aceasta, se va descarca formularul-tip pentru reclamatie administrativa, se va completa rubricile si expedia la una din adresele mentionate anterior.
ART. 33 Persoana care se considera vatamata in drepturile sale poate depune reclamatia administrativa prevazuta la art. 32 in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al angajatilor din cadrul autoritatii sau institutiei publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 si ale prezentelor norme metodologice.
ART. 34 In cazul in care reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se considera lezat in termen de 15 zile de la depunerea reclamatiei administrative. Acest raspuns va contine informatiile de interes public solicitate initial si, de asemenea, va mentiona sanctiunile disciplinare aplicate in cazul functionarului vinovat, in conditiile legii.
ART. 36 (1) Solicitantul care, dupa primirea raspunsului la reclamatia administrativa, se considera in continuare lezat in drepturile sale prevazute de lege, poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului, in termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr. 544/2001, (2) Scutirea de taxa de timbru pentru plangerea la tribunal si recursul la curtea de apel nu include si scutirea de la plata serviciilor de copiere a informatiilor de interes public solicitate.
|
Grafice – parametri meteorologici |
Catalog – parametri meteorologici |