Prima etapa in realizarea retelei de radare meteorologice a avut loc intre anii 1967-1970 prin instalarea primelor radare meteorologice (echipamente analogice, operate manual) de tip Plessey 42 X in Bucuresti (1967), Cluj (1969), Kogalniceanu (1970).
Etapa urmatoare a insemnat extinderea retelei de radare meteorologice (echipamente analogice, operate manual) : | ||
1973 | Bucuresti | MRL-2 |
1978 | Oradea | MRL-2 |
1978 | Timisoara | MRL-2 |
1979 | Iasi | MRL-2 |
1980 | Craiova | MRL-2 |
1984 | Tuzla | MRL-5 |
1988 | Bucuresti | MRL-5 |
1990 | Timisoara | MRL-5 |
Primul pas in modernizarea retelei de radare meteorologice a fost instalarea primelor doua echipamente Doppler automate, in banda C de tip DWSR 2500C de provenienta americana, fabricate de EEC, in Bucuresti (septembrie 2000) si Craiova (septembrie 2000) cu prima rotatie a anteneiradar la 16 septembrie 2000 in Bucuresti. In data de 24 octombrie 2000 a avut loc receptia finala a celor doua radare si a fost realizat automat primul produs de integrare WARN.